18 Ekim 2009 Pazar

ZEYTINYAGLI BIBER DOLMASI


Bu dolmanin hem yapilisini hem de lezzetini cok seviyorum. Hemen hemen her hafta aksam yemeklerimize eslik ediyor. Bu tarif de bana en uygun olani. Tavsiye ederim.
Malzemeler:
  • 14 adet dolmalik biber
  • 1 adet kurusogan
  • 2 dis sarimsak
  • Yarim demet maydonoz
  • Yarim demet dereotu
  • 4-5 yaprak taze nane (yoksa kuru nane)
  • 2 adet domates
  • Tuz, karabiber, sumak
  • 4 corba kasigi zeytin yagi
  • 1/2 su bardagi su
  • Pirinc (Ben hazirlanan icin artmamasi icin eger biberler kucukce 1'er tatli kasigi, buyuk ise 1'er yemek kasigi pirinc koyuyorum)

Hazirlanisi:

  • Soganlari ve sarimsaklari rondodan gecirin.
  • Zeytinyaginda sogan ve sarimsaklari kavurun.
  • Pirincleri ayiklayin ve yikayin.
  • Uzerine pirincleri koyun ve karistirin.
  • 1/2 su bardagi su ekleyin.
  • Suyunu cekince pirincler tam pismeden alin.
  • Icine ince ince dogranmis maydonoz, dereotu, nane, domates ve baharatlari ekleyin.
  • Temizlenmis olan biberleri doldurun.
  • Uzerlerine kucuk kucuk kesilmis domateslerden kapak yapin.
  • Tencereye yerlestirdiginiz biberlerin yarisina kadar gelecek sekilde su ekleyin.
  • Kisik ateste pisirin.

Afiyet olsun :)

1 yorum:

  1. harika gozukuyorlar cnm,bayılıyorum bu lezzete... bende de bugun etlisi var :))

    YanıtlaSil