28 Şubat 2013 Perşembe

TAVUK SUYU


Kizim buyudu 18 aylik oldu bile. Onunla birlikte gida konusunda ben de iyice hassas, kiminin deyimiyle de evhamli anne durumuna geldim. Elimden geldigince onu yapay gidali, katki maddeli, koruyuculu, GDO lu, hormonlu, ilacli yiyeceklerden korumaya calisiyorum. Onu bunlardan tamamen uzak tutmam cok zor biliyorum ama elimden gelenin en iyisini yapmak icin ugrasiyorum. Icim boylelikle cok daha huzurlu. Bu konudaki en buyuk yardimcim ise sevgili Pinar hanimin ciftligi. Derin'in yiyecegi tum gıda maddelerini buradan aliyorum. Yelpaze o kadar genis ki, salcadan, meyve sebzeye, bakliyattan bebek biskuvisine, sut urunlerinden yumurtaya hatta sabuna kadar herseyi bulmaniz mumkun. Bu isi bu kadar titiz ve guvenilir bir sekilde daha baska birinin yapabilecegine inanmiyorum. Duzenli olarak verdigim siparislerle Derin'in beslenme ogunlerini hazirliyorum. 

Tavuk. Derin'in 6 aylik olup ek gidaya gecisi ile birlikte bizim tavuga elveda dememiz bir oldu. Hem kizimin doktorunun uyarisi hem de cevrede tavuk ile ilgili duydugum haberler bizi tavuktan iyice uzaklastirdi. Tam 1 senedir tavuk yemiyoruz, organik disinda. Gerci Pinar hanim bu tavuklarin da cok saglikli olduguna inanmiyor ama ayda bir kere, organik tavuk ile bu ozlemimizi gidermeye calisiyoruz. Bir de kizimin bu tatdan tamamen bihaber olmasini engellemeye calisiyorum. Organik tavuklarin en azindan daha kontrollu yetistirildigine inaniyorum. Organik pazardan aldigim YESIL KURE markasini kullaniyorum ben. Pistiginde diger siradan tavuklardan daha farkli oldugunu anlamaniz pek de zor olmuyor. 


Butun olarak aldigim tavugun herseyinden yararlanmaya calisiyorum. Ozellikle bu tavuk suyu benim cok isime yariyor. Deep freezeden cikarilan tavuk suyu kaliplari  corbalara ve yemeklere daha da lezzet katiyor. Bu sekilde hazirlik yapmanizi tavsiye ederim. Sonrasi ise gercekten cok pratik. 





Malzemeler:
  • 1 butun tavuk
  • Yarim demet maydonoz
  • 1 adet kereviz sapi ve yapraklari
  • 1 adet havuc
  • 1 adet sogan
  • 2-3 dis sarimsak
  • 3-4 adet defne yapragi
  • 10-15 adet tane karabiber
  • Az tuz
  • Tavugun uzerine gececek kadar su
Hazirlanisi:
  • Duduklu tencerenin icine iyice yikamis oldugunuz tavugu yerlestirin.
  • Uzerine kabuklarini soyup 4 e boldugunuz kuru sogan ve sarimsaklari ekleyin.
  • Irice dilimlenmis havuclari, maydonoz, kereviz sapi ve yapraklari, defne yapraklari, tuz, karabiber ve uzerine gececek kadar icme suyunu ilave edin.
  • Duduklunun kapagini kapatip, kendi duduklu tencerenizin zaman ayarina gore pisirin.
  • Pisen tavuklari ayri bir kaba alip, tavuk suyunu suzerek bir baska kaba aktarin.
  • Elde ettiginiz tavuk suyunu ve tavuk etlerini istediginiz gibi degerlendirebilirsiniz.
  • Artan tavuk suyu sogudugunda muffin kaliplarina tavuk suyunu paylastirin. 
  • Deef freezede tavuk sulari donana kadar bekletin.
  • Donan tavuk sularini muffin kalibindan cikarmak icin, tezgah uzerine koyacaginiz bir tepsi uzerine muffin kalibini ters cevirin.
  • Yaklasik 5 dakika sonra muffin kaliplarinin altina bir tahta kasik yardimiyla vurarak, donan tavuk sularinin dusmesini saglayin.
  • Daha sonra buz dolabi posetlerine koyup, deep freeze de ihtiyaciniz olan anda kullanmak uzere hazir hale getirin.
Afiyet olsun :)

1 yorum: