1 Ocak 2014 Çarşamba

YESIL KEK


Hafta sonu Derin'le bir seyler yapmak istedik. Sordugumda kek istedigini soyledi. Nasil bir kek olsun, cikolatali mi dedigimde verecegi cevabi az cok tahmin etmem gerekirdi aslinda. Yesil kek tabii ki :) 

En sevdigi renk yesil. O yuzden kiyafetimizden boya rengi secimine; yediklerimizden icecegimiz meyve suyunun rengine kadar secimimiz yesilden yana. 

Hal boyle olunca, yesil bir kek yapmak sart oldu bize. Aklima annemin yillar once bize yapmis oldugu ispanakli kek geldi. Ben ilk defa denedim; internette buldugum tariflere kendim de birseyler kattim. Sonuc harika! Sunger gibi yumusacik bir kek oldu. Ertesi gune kaldiginda bile yumusakligindan hicbir sey kaybetmemisti. 1 gun daha beklese nasil olurdu bilmiyorum cunku bir sonraki gune tamemen bitmisti bile :)

Bu arada hatirlatmak isterim ki; kekin icinde ispanagin tadini kesinlikle almiyorsunuz. Herkesi yesil kekininizle sasirtabilirsiniz :)

Malzemeler:

  • 3 yumurta
  • 1 su bardagi ispanak puresi
  • 2 su bardagi un
  • 1,5 su bardagi toz seker
  • 1/2 bardak sut
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 paket vanilya
  • 1/2 su bardagi sivi yag
Yapilisi:
  • Ispanaklari yikayip dograyin ve tavada suyunu cekene kadar kavurun. Daha sonra rondoda pure haline getirin.
  • Yumurta ve sekeri yaklasik 5 dakika cirpin.
  • Icine ispanak puresi, sut ve yagi ilave edip karistirmaya devam edin.
  • En son un, vanilya ve kabartma tozunu ekleyip karistirin.
  • Yaglanmis kek kalibina karisimi dokun.
  • Onceden isitilmis 180 derecelik firinda yaklasik 30-40 dakika pisirin.
Afiyet olsun :)






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder