19 Mayıs 2013 Pazar

ZEYTINYAGLI KURU BIBER DOLMASI




Normal biber dolmasini defalarca yaptim; ancak kuru biber dolmasini ilk kez yapmaya cesaret edebildim. Denemeye degermis :) Bu arada dolmalarda pirincin olcusunu ben biberlerin sayisina gore ayarliyorum. Eger biberler kucuk ise tatli kasigi, buyuk ise yemek kasigina gore olcuyorum.

Malzemeler:
  • 25 adet kurutulmus biber dolmasi
  • 1 buyuk kuru sogan
  • 2 dis sarimsak
  • Yaklasik 25 tatli kasigi pirinc
  • 1 caybardagi zeytinyagi
  • 1 yemek kasigi biber salcasi
  • 1 yemek kasigi domates salcasi
  • 1 tatli kasigi toz seker
  • Tuz, karabiber, sumak, toz kirmizibiber, nane, pulbiber
  • 2 yemek kasigi nar eksisi

Yapilisi:
  • Kurutulmus biberleri yikayip, kaynamis suda yumusayincaya kadar bekletin.
  • Sogani rendeleyip, ince dogranmis sarimsakla birlikte zeytinyaginda kavurun.
  • Uzerine salca, pirinc ve 1 caybardagi sicak su ekleyip, salcanin kokusu cikana kadar kavurun.
  • Altini kapatip, baharatlari ve nar eksisini ekleyin.
  • Biberlerin 3/4 unu ic malzeme ile doldurup, elinizle agiz kisimlarini yapistirin ve tencereye dizin.
  • Uzerini gececek kadar su ilave edip, bir tabak yardimi ile uzerine agirlik yapin ve kisik ateste pirincler yumusayana kadar pisirin.
Afiyet olsun :)




1 yorum:

  1. Canım gerçekten çok güzel tarifler veriyorsun sitende çok beğendim. Bir kaç tane tarifini de yaptım çok lezzetli oldular canım teşekkür etmek istedim.

    Her bilgi bir hazinedir ve bütün güzel hazinelerin gelecek kuşaklara miras olarak bırakılması gerekir. Sen de bu yemek tariflerin ve yaptığın bu blog ile bir miras avukatı gibi bu bilgi mirasının bize ve diğer insanlara ulaşmasını sağlıyorsun. Tebrik ediyorum canım ellerine sağlık.

    YanıtlaSil